22 okt

Det var skräckens dag igår för mej....
Usch, jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!!
Jag vaknade 8 av att klockan ringde och jag hade verkligen trots min förkylning bestämt att jag skulle gå till jobbet.
Satte mej upp, gnuggade sömnen ut ögonen och försökte väcka Kaktus.. Märkte att hon hade ett par små "knölar" på kroppen och tände ljuset och fick se det här:
fatta vad äckligt?!?!?!
Jag har totalfobi för såna här "utslag, bölder" men fattade ju jävligt snabbt att det var någon form av allergisk reaktion så ut i hallen o på med kläderna samtidigt som jag slog Västra Djursjukhusets nummer och i huvudet går jag snabbt snabbt snabbt igenom var och vad vi varit, gjort och ätit de senaste dagarna...
I hallen ser jag att Kaktus är svullen i ansiktet och drabbas av LÄTT panik... Västra säger att jag ska hålla koll på Kaktus "så att det inte sätter sig på luftvägarna" och att dom inte har en tid förrän 12 men "om det blir värre innan dess så kom in"!
Ofta att jag tänkte vänta i 4 timmar!
Sprang ner till bilen för att åka bort, kunde ju lika gärna sitta i väntrummet och hoppas på en återbudstid än att sitta hemma och böla, vilket jag gjorde hela tiden trots att jag VET att det bara gör saken värre, inte minst för stackars Kaktus som var hur glad som helst och inte alls verkade lida av detta som tur var!!!
På väg ner till bilen ser jag att bölderna blivit värre och Kaktus ser då ut såhär:
Paniken ökar... kör i full fart till Frölunda och plockar upp My som får vara stöttepelare och under tiden vi sitter i bilen så bara svullnar det mer och mer på kroppen men ansiktet avtar konstigt nog....
När vi kommer fram så ser Kaktus kropp ut såhär:
Veterinären tittar och känner på henne samt ställer alla frågor han kan men eftersom jag inte kommer fram till att vi gjort ngt annorlunda, hon fått i sig ngt nytt/konstigt/giftigt eller att de ställena vi varit på senaste dagarna varit något annat än våra vanliga ställen så kommer vi verkligen inte på varför det blivit såhär...
Vi somnade vid 23 i torsdags, då hade Kaktus vägrat gå utanför porten där nere för att det blåste höststorm och snöblandat regn....sen när vi vaknade var det ju liksom redan i full gång vilket väl borde utesluta getingstick och ormbett i torsdags på dagen?!!?
Eftersom jag varit förkyld också så har inte kaktus fått springa lös utan vi har tagit lugna trevliga koppelpromenader då jag borde märkt om en orm eller en geting stuckit henne....kort sagt, djurbett kändes osannolikt...
Vi får en spruta med kortison och får åka därifrån med order om att komma tillbaka om det blir värre...
My och jag äter lunch nere på torget medans Kaktus tar en tupplur och vi är väl borta i en knapp timme och när vi kommer tillbaka så väntar jag mej lite halvt om halvt att utslagen skall ha gått ner alt stannat av men nä, då är dom MYCKET värre än när vi åkte plus att ansiktet som nästan var avsvullnat hos vetten är toksvullet igen!!
Ny vända till veterinären som inte kunde förstå varför svullnaderna inte stannat av men som innan kunde de elelr jag göra ngt annat än att avvakta så det gjorde vi...med hjärtat så hårt dunkande i halsgropen att det kändes som det skulle ramla ut!
Har nog aldrig varit såhär rädd i hela mitt liv, tack gode gud för att det gick bra och att My var med och fick mej att lugna ner mej litegrann...
Vid 4-tiden åkte vi hem till oss för My skulle till skolan och då hade svullnaden avstannat och resten av kvällen kunde jag till in stora lättnad se att svullnaderna la sig lite...
Idag har hon sett ut som vanligt, världens vackraste vovve och jag har sluppit gå omkring med hjärtat i halsgropen.
Sov väldigt väldigt nära inatt...min lilla skatt....mitt hjärta....mitt allt.....

Kommentarer
Postat av: petra

stackars lilla kaktus....undrar vad hon reagerade på?

har du köpt några tya textilier? ibland kan dom innehålla mycket skit

2010-10-26 @ 09:50:29
URL: http://comets.se
Postat av: Em

Jag funderade också på det men nej, varken hos mej, Enes eller My har någon köpt nytt, bytt tvätt/sköljmedel eller ngt liknande...fortfarande ett mysterium vad reaktionen berodde på...

Läskigt iaf...

2010-10-26 @ 18:27:02
Postat av: Kokkos matte Stina

Stackars liten! Ja, fy vad rädd man kan bli. När min Naktia var ca ett år tog hon en geting i munnen och blev stucken på hakan/underläppen. Hon svullnade upp precis så här som Kaktus gjorde över hela kroppen och ansiktet. Shit, vilken panik. Men det gick bra det också efter kortisonspruta och tabletter.

Hoppas att allt är bra med Kaktus nu fortsättningsvis.



kramar från oss! =)

2010-11-01 @ 16:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0