2 okt

Shit va dåligt jag har uppdaterat här i sommar...
Min dator fick någon form av sammanbrott och när jag laddar upp bilder på bloggen så syns dom inte på min dator och inte heller syns någon av alla bilder i tidigare inlägg...

Jaja, ett nytt försök!
Höst igen...

Kaktus då...
Jag tycker inte det känns som att hon blivit ngt bredare men ibland på utställningarna så får jag höra att hon "blivit så muskulös och fin sen sist"!! Svårt när man ser henne varje dag att avgöra sånt tycker jag...

Hon är iaf en stor tjej nu och det märks framför allt på att hon lugnat ner sig jättemycket. Blivit stabil och lyssnar mycket bättre på mej än för ett halvår sedan. Hundar är inte lika intressanta att hälsa på eller leka med längre, helst vill hon bara springa o skrota i sin egen takt och vara med mej... väldigt skönt faktiskt eftersom vi har en bra kontakt och jag kan ha henne lös och hon lyssnar bra på inkallningar, även om det är andra hundar i närheten!

Nu på hösten går vi mycket i skogen eftersom jag älskar att plocka svamp och det ÄLSKAR Kaktus och springer fram o tillbaka som en tätting...hon kan försvinna utom synhåll och så hör jag bara ett knakande o prasslande och så kommer hon som en raket för att kolla att inte matte är borta! Jag älskar henne! Duktiga tjejen!

16 oktober ska vi göra ett MH jag och lilltjejen. Det ska bli spännande att se hur hon gör ifrån sig där.

Utställningar då...

Det blev en hel del i sommar av den varan men nu på höstkanten har det lugnat ner sig.
Vi var på en inoff här i Göteborg förrförra helgen bara för att jag hade sån abstinens, det är konstigt hur roligt man kan tycka det är att springa runt på en gräsmatta eller i en idrottshall och få veta exakt vad en okänd människa tycker om ens hund ;) men det där utställningsträsket är djupt, dyrt och väldigt väldigt beroendeframkallande!

Ska på en inoff i Ale snart, förhoppningsvis kan jag åka till Växjö och ställa men vinterns höjdpunkt är faktiskt att jag anmält och bestämt mej för Stora Stockholm som numera kallas Stockholm Hundmässa!! Har till och med bokat hotellrum så det ser jag verkligen fram emot!! Wiieeee!!!!!!

Sommaren försvann som en avlöning och den var lång, fylld med utställningar på helger, jobb på dagarna och framför allt väldig väldigt varm!
Vi hade faktiskt en väldigt jobbig bilsommar eftersom Fårrden saknade AC. Kaktus och jag åkte ner till Gränna på Rasspecialen i typ 30gradig värme och vi fick stanna ca 2ggr/väg för att spola av henne i kallt vatten.. men det gick bra och nästa sommar kommer vi inte ha det problemet eftersom jag numera kör en Peugot 406 MED AC!!!!!!! Jag är jätteglad för min "nya" bil som är hel, ren, nybesiktigad utan anmärkningar och dessutom har AC!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Stina & Kokkos

Vad kul att ni kommer till Stora Stockholm! Det var så länge sen vi sågs och det är alltid så kul att träffa syskonen =)

2010-10-11 @ 22:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0