14 maj

Hejsan!

Igår var det inofficiell utställning igen!
Vi behövde dock inte åka så långt denna gången. Mölndals brukshundsklubb var platsen för skådespelet så vi utgick från My i Frölunda...

Trots att vi var ute i god tid från början så lyckades vi med konststycket att komma springades från parkeringen och rakt in i ringen, jag hann inte ens få på mej min nummerlapp!!! Det gick bra ändå. Kaktus blev BIR med HP (två staffar anmälda, Kaktus o Spidde :P) och sedan började väntan på gruppfinalen... Tre timmar satt vi och drack kopp efter kopp med kaffe och umgick med varandra och hundarna.

Catharina som inte ställde ngn hade tagit med sig sin vän Edith och hennes superfina Zumo (från Shodiegun's) för lite miljöträning så vi hade en väldigt trevlig dag... Dock blev det lite kallt framåt eftermiddagen och vi var väldigt glada när finalerna skulle dra igång.
Eftersom det var en så liten utställning så hoppades gruppfinalerna över och det var BIS direkt.
Kaktus var trött efter en lååååång dag så jag lät henne göra som hon ville medans domaren kollade på de ca 30 hundarna som stod framför oss (vi hade fått ställa upp oss i storleksordning) och hon skötte sig perfekt när det var hennes tur! Hon blir bättre och bättre på det där. Står still och visar sig fint och har slutat springa med nosen i backen när vi ska gå runt. Dock tittar hon liiiite väl mycket på mej ist för framåt men jag tänker inte klaga för kontakten är ju ngt vi jobbar rätt mycket på hon och jag... Duktig vovve!

Kaktus klarade första gallringen och var en av ungefär 20/40 hundar men i andra gallringen fick vi tacka för oss. Vilket inte gjorde ngt för jag hade ont i hela kroppen och både Kaktus och jag var frusna, hungriga och trötta!
Vi åkte hem och mös ner oss i soffan!

Kritik: (domare: Henrik Skog)

Feminin tik. Bra huvud. Korrekt bett. Bra hals. Bra över och underlinje. Tillräckligt bröstdjup. Goda vinklar fram och bak. Rör sig bra från sidan, ngt trång bak. Trevligt temprament

Vi träffade en otroligt fin liten stafftös som också var ute o miljötränade med sin husse och lillmatte. Hon var röd och väldigt lik sin pappa Hayden. Kom från kennel Fire Eye's, supertrevlig hund och husse!!

Det blev inga bilder igår för ingen av oss hade med sig kamera så jag slänger in några bilder från förra veckan då Kaktus premiärbadade i havet med Spidde o Millan!












Kramar från oss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0