9 mars

2 veckor sedan ungefär...
Det har hänt en stor grej sen sist; Kaktus och hennes 7 syskon ur Evanescence's Abba-kull har fyllt 1 år!!!!!!
Tiden går så fort att jag inte riktigt hänger med..

Kaktus vägde 3 kg när hon kom till mej, så liten att My kallade henne för huahua ;)
Hon luktade som krasse och var så himla mammig redan från första början.
Utom när hon försökte kaxa upp sig lite och ovan som jag var så ringde jag till My eller Catharina och var jätteorolig att hon skulle bli stressad och fortsätta utmana mej resten av sitt liv om jag inte lärde henne vad som gällde och att varva ner.
Det gick dock över på ngn vecka genom att ihärdigt ignorera henne när hon hetsade upp sig eller gick över till att nafsa i händer och kläder. Tack för ditt oändliga tålamod My! Tack Catharina för alla tips och råd!!

Det här med att varva ner jobbar vi fortfarande på. Numera så är det ignorans från alla besökare som gäller tills de kommit innanför dörren, tagit av sig jackan och skorna. DÅ kan man ägna lite uppmärksamhet åt Kaktus.
Kommer ta lite tid men det ska väl gå bra.

Min syster har åkt till Thailand med sin sambo (de små svinen) och både Farzana, My och Paula va upptagna i helgen vilket resulterade i att Kaktus spenderade fredagskvällen hos min pappa!
Allt hade gått bra och bädden som det var så livsviktigt att jag tog med mej när jag lämnade henne hade tydligen stått tom nedanför sängen eftersom Kaktus hade charmat min kära far så mycket att hon tillbringade hela natten ihopkurad i hans armveck/armhåla... Pappas sambo?? Nä, hon tyckte det blev för trångt så hon hade smugit ut och lagt sig i soffan! Hahahaha!!!

I söndags så vaknade jag, Kaktus och Linda som sovit hos mej för att passa kaktus fre/lör ungefär vid 10.
Vi gick upp, gjorde smörgåstårta åt både två- och fyrbenta varelser och sedan på kvällen kom Farzana, My, Spidde och Millan och gratulerade. Det blev presentutdelning och tårtätning och skratt i massor!!
Kaktus och Spidde härjade som vanligt och till min och My's stora glädje så har Spidde börjat säga ifrån när Kaktus blir för mycket. Ett tag tyckte han att hon var FÖR jobbig och ville inte leka alls men nu är det bättre.
Det beror väl på kastreringen och att hennes doft ändrats så mycket antar jag =)

Imorn ska Kaktus och jag till veterinären för 1års vaccinationen och rabiesspruta #1.
OM jag vill åka på semester i sommar, om det så bara är till Danmark, så kan det vara skönt att ha ett EU-pass till Kaktus och då gäller det att sätta igång i tid.

Till sist: idag gjorde Kaktus en så jäkla gullig grej som gjorde mej helt varm i hjärtat...
Vi var ute på promenad och helt plötsligt får Kaktus syn på en gren som hon bara MÅSTE fram o nosa på...
När hon fått nosa lite bestämmer hon sig för att "den här ska jag ha me hem och vi ska gå hem NUU", börjar streta på hemåt och trots att jag lockar och ropar så hjälper det inte.. Hon SKA hem och grenen SKA med..
Jag blev så glad, exakt såhär gör nämligen Milda också!!!
Hela promenaden går ut på att hitta en bra pinne och när man hittat den så ska man gå hem igen.
Staffar är så roliga ibland!

Nu ska jag försöka sova en timma. Sen kommer Paula hit o kollar på en film!


enes o kaktus hänger nedanför balkongen, jag tog lite kort


leta godis är inte alltid lätt






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0