21 jan

Hejsan!!
Tänkte bara skriva en kortis från mej och Kaktus.
Vi har det bra trots att vi börjar tröttna på snön och gruset och saltet och kylan...
Kaktus har ju varit skendräktig sedan hon löpte i oktober och nu senaste veckan så har hon varit superstressad, flåsat och inte kunnat komma till ro. Dessutom har hon inte velat äta så jag har varit ganska orolig.
Ringde till Västra Djursjukhuset och de har skrivit ut "Gallastopp"(kommer inte ihåg hur det stavas) så vi får se hur det går med det. Hon lakterar ju dock inget samt att bröstvårtorna har blivit lite mindre senaste....jaja, som sagt, vi får se.

Idag har jag försökt mej på att göra en smörgåstårta. Min mamma gjorde alltid den mest fantastiska smörgåstårtan för jag gillar inte skaldjursröra eller dill och hon hade inget av det på sina. Dessutom hade hon inte så mycket majonäs på sin... Jag kunde äta hur mycket som helst.
Försökte mej på att göra efter hennes recept vilket innebar att jag började redan igår med att baka formbröd att använda som botten!!!
Det har tagit hela dagen men jag är väldigt nöjd med vad jag åstadkommit som ni kommer se längre ner ;)

Lägger in lite bilder från senaste veckan:


lillskruttan i sitt fina Hurttatäcke


kaktus och jag


bild på kaktus nya fina halsband...


skryt: smörgåstårtan!!

Sjukt trött nu men snart ska jag och granntanten ta ett glas kallt rosé med en bit smörgåstårta och sen blir det en tidig kväll för imorn drar arbetsveckan igång igen med ett härligt 13h pass....

Avslutar med en bild på kaktus just nu:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0