20 sept

September är nästan över... Hösten är här...
Vi har varit på två utställningar Kaktus och jag sedan förra inlägget här i bloggen.

Först förra söndagen 13/9. Klockan 04, ungefär 5 timmar efter att jag slutat jobbet så ringde klockan här i Kortedala, då var det bara att gå upp och hämta Catharina, Adde och Ester och sedan fortsätta till Frölunda och sluta upp med My och Speedway för att ta oss ner till Sofiero.
Utställningen hölls på en otroligt fin plats, Sofiero Slottspark med utsikt över havet och vädret var fantastiskt. Växlande molnighet och lagom varmt..
Men nog om vädret!! Kaktus gick valpklass 4-6mån mot 6 andra hundar och placerade sig som 4a.
Jag är glad att hon placerade sig för jag var väldigt väldigt nervös och det smittade såklart av sig på Kaktus som inte riktigt fattade vad jag ville att hon skulle göra så både hon och jag var som yra höns i ringen. Jaja, det är en träningssak det där antar jag. Blev ett sånt himla hopp bara från västkustvalpen och sen en utställning med 54 staffar.. Usch!

Jaja, här kommer kritiken iaf:

Domare: Nemanja Jovanovic

Elegant. Very nice head. Good neck and chest. Soft topline. Correct angulations. Enough good movement. Needs better presentation.

Jag kan inte annat än att hålla med, speciellt om sista meningen. Det är hårdträning som gäller nu...

Bilder:




Jaa, igår var det dags för utställning #3. En liten inoff i Partille.
My kunde tyvärr inte vara med så hennes sambo Marcus ställde Speedway som blev BIM. Duktiga killar bägge två! Stort grattis!!!!

Kaktus blev 2a bästa tikvalp med HP och jag var väldigt nöjd. Vi prövade att ställa med helstryp på Sofiero för första gången och det var kanske lite det som gjorde att hon konstrade också och även igår så märkte jag att hon inte uppskattade snakekedjan men det kommer väl med träning för snyggt är det!

Här kommer kritiken:

Domare: Ros-Marie Hartwig

Utmärkt storlek. Lagom i hull. Stark och sund helt igenom. Vackert huvud m. bra uttryck. Mörka ögon. Bra hals- och rygglinje. Ställer upp sig väl. Öppen och glad. Lovande.

Bilder:






Det var allt för idag folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0