5 nov

Jaha... redan november och snart är 2009 över. Det går fort vill jag lova!!

Kaktus växer och frodas, på lördag fyller hon och hennes syskon 8 månader.
Jag har spenderat sista veckorna med en löptik i lägenheten och jag måste säga att det har gått förvånansvärt bra. Märkte väl ett par veckor innan att det var pågång för det var som hon hade lock för öronen och blev lite mammigare och lite mer dämpad än vanligt.

Det jobbigaste som finns i världen just nu för Kaktus är hennes trosor. De hatar hon!!
Går o gnider bakdelen mot allt hon ser för att liksom skrapa av dom...
Mattes skatt börjar bli stor.

Vi har tagit en paus i att lära in tricks och sånt och kör mycket på kontaktövningar, gå i koppel (vilket ju går sådär eftersom varenda löv är typ det intressantaste i världen) och att varva ner när man blir för upphetsad.
Jag har också dragit ner lite på hennes foder för jag märkte att hon inte åt upp allt samt att hon faktiskt lägger på sig lite så nu får hon 2dl morgon och kväll. Det funkar dunder med Eukanuba som hon fått fortsätta äta sedan valpben men nu som vuxenfoder då.

Utställningarna har det ju varit lite lugnt med sedan den i partille men nu ska vi faktiskt ta tåget ner till Malmö i helgen och ställa på Malmö Valp på söndag. Det ska bli spännande och se hur det går. 7 staffar anmälda. Har ju varken My eller Catharina med mej men vi ska bo hos min vän Linda som har lovat att följa med som stöd så helt ensamma komer vi ju inte vara. Jag är dock väldigt nervös ändå... Jaja, sålänge vi gör vårt bästa kommer jag vara nöjd.
Sen är det en inoff utställning här i göteborg 30 nov som vi ska på hela gänget. Det är nog de två som kommer vara aktuella innan MyDog i januari.

Tyvärr så har det ju skett lite förändringar på jobbet vilket i kombination med att det blev väldigt dyrt med anmälningsavgift, resa t/r & hotell i Stockholm lett till att jag inte kommer ha möjlighet att ställa på Hund2009.
Himla trist men det går helt enkelt inte iår!

Har inte kameran hemma nu så det kommer inga bilder idag men jag ska försöka få med den ner till malmö så linda kan fota oss i ringen.
Uppdatering kommer således efter helgen!!

Taru: tack så hemskt mycket för kommentaren här i bloggen! Gick in på Orvilles blogg och försökte skriva en kommentar men jag var helt bortkollrad av finskan så jag vet inte om den kom fram!?!
Är inne hos dej me o kollar på bilder på snyggbrorsan ;)
Stort grattis till era framgångar i utställningsringen!!

Kommentarer
Postat av: Taru igen

Jo det e svårt med finskan :) Din kommentar kom tyvärr inte fram men Orville och jag tackar för gratulationerna och besöket på bloggen i alla fall! Ha det så bra och hoppas vi träffas på nån utställning nästa år!

2009-11-08 @ 21:45:25
URL: http://tarukorhonen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0