4maj - Hemkomsten!

Hej alla!

Nu är Kaktus äääntligen hemma.
Min kompis My och jag tog en roadtrip tillsammans igår upp till Nathalie på Kennel Evanscence's och hämtade hem min lilla tös!

Solen sken uppe i Västerfärnebo och jag framstod nog som rätt virrig o konstig igår men jag blev helt tagen av Kaktus, hon hade vuxit så mycket o hon var så otroligt söt!!!
Från början var där ju 8 röda små valpar men nu hade alla åkt till sina nya hem förutom Twiggy, som Nathalie ska behålla och Kaktus.
Isolde var så söt och gav de små tillrättavisningar när dom kaxade upp sig och höll koll så att inte den hungriga och lite tjuriga kalven Rune fick tag på dem!
Vi fikade och mös i solen och hela tiden rände de små runt omkring oss.

Vid 3 satte vi oss i bilen och påbörjade den 5h långa färden tillbaka till Göteborg.
Första milen gick över en skumpig och kurvig gruslandsväg. Vi människor tyckte det var väldigt vackert men lilla Kaktus började må illa och efter en liten stunds gny och gnäll så kom det en liten, liten spya.
Sen slokade hon en liten stund, vi stannade till och kollade om hon ville ha lite vatten och hon kissade.
Resten av resan, dvs 4,5h sov hon i mitt knä. Två små kissepauser och sen var vi hemma.

Det var rättså skakigt i de små benen första timmen men sen blev hon lite morskare och började utforska lägenheten.
Parketten i vardagsrummet invigdes med att bajsa på det men sen var det inga problem!
Lite mat fick hon i sig också utan problem.
Vi sprang ut två gånger för att kissa och såfort hon fick de små tassarna på gräset så kom det en skvätt!

Det blev en tidig kväll eftersom vi var väldigt trötta bägge två.
Hon fick sova i sin bia-bädd brevid min säng och det kanske kom tre fyra gnäll sen var det helt tyst!
Så duktig tjej!!!
Kissedags vid 4, 6 och sen var det dags att gå upp vid 8, annars har hon sovit i sin bädd utan gnäll hela natten, jag är väldigt imponerad.

Idag har vi bara umgåtts i lugn och ro med ett undantag för min pappa som var här i tre minuter och hälsade på. Vi har utforskat den stooora dungen bakom huset och halsband har åkt på. Lite konstigt är det och man kliar och gnäller lite men det går annars väldigt bra.

Hittills har allt gått långt över alla mina redan höga förväntningar!!

Bildkavalkad kommer senare ikväll när jag orkar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0