27maj

Tjingeling!

Helgen bestod ju som sagt av jobb. Började vid 2 och sen jobbade jag till 05 på morgonen så man kan ju säga att jag var väldigt väldigt trött när dörrklockan ringde 8 på söndag morgon och Anders stod utanför med en lekfull och väldigt glad Kaktus.
Hon härjade dock i en timme ungefär sen somnade hon om och vi sov till halv 11 båda två. Sen var det Långedrag som gällde.
För er som inte bor i Göteborg så är det ett hamnområde i Göteborg, dels gästhamn (där pappa har sin segelbåt) och dels Sjöräddningens högkvarter och sen också bad för Göteborgs Kungliga Segel Sällskap som vi var gäster hos. Trots namnet så är hela gänget väldigt väldigt trevliga och allt är väldigt avslappnat.

När vi var påväg ut dit så regnade det och trots att jag hade med mej Kaktus täcke så såg jag framför mej en eftermiddag med blöta kläder, frusna fingrar, en grill som inte ville ta sig samt en hund som desperat försöker komma upp i famnen och piper oavbrutet i flera timmar!
Det klarnade dock upp och vi hade en helt fantastisk eftermiddag i solen vid havet. Kaktus blev ompysslad och hann med två tupplurer. Det var dock en väldigt trött liten vovve som toksomnade vid 22.30 på kvällen! För att inte tala om matte som knappt kunde hålla ögonen öppna.

I måndags gjorde vi inget speciellt. Var hemma och slappade hela dagen med undantag för dom vanliga rundorna i dungen. Lite grävande i sandlådan hann vi också med och ett och annat bullfnatt är ju obligatoriskt.
Igår så umgick vi lite med hundvakten. Var även hemma hos henne och lät Kaktus försöka aklimatisera sig lite där. Kaktus fick även hälsa på marsvinet Nina som hon kommer dela lägenhet med när hon är där. Dock inte löst. Lite måtta får det vara =)
På fredag ska Kaktus vara där för första gången. Känns som sagt jättebra.
Sen var Bella här på kvällen och umgicks och vi hade myskväll alla tre. Jättetrevligt.

Idag ska Kaktus och jag koka en termos med kaffe och gå upp till skolan som ligger här i närheten och möta My som sitter i en bil och väntar på sina barn som har träslöjd här. Bra träning med alla barn och ljud och så.
Sen ska jag åka och köpa en present till morsdag med min syster. Då är det ensamträning som gäller för lillskrutt.
Går nog bra. Hon brukar pipa lite i början men sen fattar hon rätt snabbt att det inte är någon idé.

Vi har också fått en plats på valpkursen jag ville gå!! 14/6 börjar vi på Kvibergs Hundskola. Där har My gått med Speedway och Catharina med alla sina tre hundar så jag har träffat kursledarna och dom är jättebra!
Avslutar med lite bilder från söndagen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0