23maj

Hejsan!

Lördag och jobbdag för mej.
Anders rycker in som hundvakt idag.

I torsdags så jobbade jag för "första gången" sen skruttan kom hem.
Det var skönt att komma ut lite men jag saknade henne också.
Hahaha! Min lilla..
Vi skå åka och köpa nytt foder idag. Det jag fick med från Nathalie sjunger på sista versen.
Jag har bestämt att jag ska fortsätta på Eukanuba. Känns som ett bra foder och eftersom Nathalie använder det till sina hundar (däribland Kaktus mamma Isolde) så hoppas jag det kommer fungera bra för Kaktus också.

Vi hade en lång och spännande dag igår Kaktus och jag.
Vi besökte min granne längst ner och hennes två innekatter som Kaktus lekte lite med. Så roligt att hon får chansen att umgås lite me katter också =)

Sen träffade vi en tjej som ska vara hundvakt. Otroligt trevlig och lugn tjej som bor 100 meter från oss.
Hennes familj har haft hund hela livet och de har varit jourhem för blivande tjänstehundar och hon hade full koll på staffar och samma syn som mej på uppfostran och så. Dessutom så gjorde hon väldigt klart att hon inte gjorde detta för pengar utan för att hon älskar djur och framförallt hundar så nästa vecka ska vi hem till henne och hälsa på.
Känns väldigt bra detta. Skönt att hitta någon som i princip alltid kan hoppa in och ta henne ett par timmar eller över natten eller när jag behöver. Anders vill ju gärna också men när han inte kan så är det alltid bra med en back-up, och dessutom nära och bra!
Jag är nöjd.

Igår kväll hade Kaktus och jag besök av Catharina, My och Speedway på kvällen. Kaktus och Spidde härjade som två galningar här i lägenheten. Vi särade på dom ett par gånger så att de fick vila men det var roligt att dom hade så kul!
Speedway kanske ska vara här en vecka i sommar när hans matte och husse är på semester så ju mer dom får vänja sig vid varandra desto bättre.

Idag ska Kaktus spendera kvällen med Anders för jag ska jobba och sen imorgon ska vi bägge två ut till GKSS i Långedrag för personaldag med jobbet. Dom har hyrt in matchcup-båtarna så vi ska ha kappsegling! Sen blir det grillning vid stranden.
Får se om jag seglar själv iom att jag har Kaktus med mej men annars kan jag tänka mej att sitta på land och kanske dricka en öl o mysa me Kaktus och arbetskamraterna som inte heller seglar, antar att det kommer vara ett par stycken.

Återkommer med bilder efter helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0