20maj

Idag regnar det!
Mycket också.. Gemensam känsla på Allhelgonagatan är FYYY!!
Kaktus lilla mage fick vila från mat hela måndagen och tidigt på tisdag morgon fick hon litegrann och då var magen som den skulle sen. Stackars liten, hon var hängig och trött och hungrig i måndags kväll.

Vi spenderade mycket tid ute i dungen igår. Kaktus springer runt mej och jag sitter o myser i solen och håller koll så hon inte får i sig något äckligt! Då och då hittar hon en väldigt intressant pinne som hon kommer springande med o ska gnaga lite på precis brevid mej. Det är mysigt.
Ögonkontakt och "sitt" innan maten kan hon nu, såfort jag skramlar me matskålen kommer hon springande och sätter sig, väntar tills jag ställt ner skålen och tittar på mej tills jag säger varsågod.
Vi tränade också på "varsågod" me godis igår. Nu kan jag, efter att ha satt henne ner, lägga en godisbit framför henne och hon håller ögonkontakt med mej i 5 sekunder innan ja säger varsågod. En bra början!
Stolt*

Sen har vi lite andra saker att jobba på, hon kan freaka ut totalt när hon kommer upp i varv och börja hugga efter mina händer lite, mest på lek men det gör väldigt ont och hon skäller och hetsar upp sig mer och mer.
My var här igår och visade mej hur jag skulle försöka lugna ner henne. Det är väldigt svårt det där tycker jag.
Hon får ju vara med mej i soffan, men såfort hon börjar gräva, eller tugga eller nafsa i händer så åker hon ner på golvet och det är oftast då hon sätter igång att hetsa upp sig på allvar. Träning, träning, träning.
Buren har hon fortfarande som time-out zon på eget initiativ. Hon rusar in där me sina leksaker och lägger sig.
När vi burtränar nu så gnäller o krafsar hon i 2 minuter ungefär till skillnad från 5-10 i början, sen lägger hon sig ner och är tyst.

Jag har börjat kolla på valpkurser nu också. Det gäller ju att hitta en som man kan ta sig till kollektivt utan att det ska ta över en timme. Det ska bli roligt när det drar igång!

I eftermiddag ska vi åka och väga skruttan igen och se hur mycket hon väger. Det är idag två veckor sen jag vägde henne och hon vägde då 3.5kg. Hon ska väga 4.5 idag då. Ska bli intressant.
Sen ska vi och äta smörgåstårta hos pappa och Anita för min plastbror fyller 35 år.


kaktus chillar i skohyllan, lite av ett favoritställe när man ska hålla koll på
hela lägenheten på en gång ;)




åååhhh, ett papper eller ngt annat jag kan försöka stoppa i mej innan matte hinner fram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0