17maj

Nu har det gått ett par dagar sedan sist!
Vi har det bra här hemma Kaktus och jag.
På tisdag ska jag börja jobba igen och Kaktus kommer spendera kvällen med Anders.

I torsdags så åkte vi spårvagnen in till stan Kaktus och jag. Det gick bra, lite gnäll precis i början men sen sov hon i famnen hela vägen. Vi åkte in och hängde lite på Nef, satt och solade oss medans mina arbetskamrater byggde uteserveringen.
Jag hade fullt sjå att hålla reda på lillskruttan för det var mycket ljud och folk men völdigt bra träning.
Hon härjade som vanligt i ungefär en timme sen somnade hon i mitt knä <3

Fredagen var vi också i stan, men för att skriva schema på Nef samt hämta ut min mobil som har varit på lagning. Denna gången gick det inte riktigt lika bra att åka vagnen. Man kanske får ta det i två etapper tills hon vant sig lite mer.
Igår var vi med Catharina, My, Milda, Speedway, Adde och 17 andra staffar på staffeträff i Änggårdsbergen.
Kaktus skötte sig bra men var lite tjurig för att hon inte fick följa me på hela promenaden. Det får bli när hon vuxit till sig.
Trevligt var det iaf med korvgrillning efteråt i solen och mycket skratt.
Var väl iväg i 5 timmar eller något.
Hade besök av Pauline på kvällen, hon ville se schlagerfestivalen så det gjorde vi.
Kaktus sov ungefär hela tiden och sen hela natten utan avbrott så hon var väl helt slut efter dagens äventyr.

Idag är det halvbra väder men vi har varit ute o suttit i dungen en stund i alla fall.
Nu sover hon vid mina fötter i soffan.
Tränar på "stå", "stanna", "sitt" och att ha mycket ögonkontakt med mej.
Hon har lärt sig att innan hon får mat ska hon sitta ner och titta på mej och när jag säger varsågod kastar hon sig över maten =)


kaktus suktar efter min korv på staffeträffen


en del av alla som var med (har lånat bilden från staffar.se)


kaktus heeeela kvällen igår


kollar läget lite på staffeträffen


kaktus sitter såhär varje kväll när vi går o lägger oss, kollar lite på tv innan hon kryper ner..


sen somnar hon såhär, min skatt...

Kommentarer
Postat av: Hanna Pruttsson

Åååå det ser er än underbart ut!!! Är så glad att du hittat en sådann underbar hjärtevän =) I love you

2009-05-17 @ 20:12:53
URL: http://hannamarianeelimajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0