10maj

Jaa.. Söndag idag vilket innebär att min lilla Kaktus varit min i en vecka o ta mej katten om inte skruttan växt liiiiite ;)

Vi var på grillfest igår.
Det var väldigt väldigt trevligt. Solsken och en hel trädgård för Kaktus att härja runt i. Man kan ju lugnt säga att hon tog vara på tillfället också, sprang runt som en liten tetting o slickade på folk o nosade lite här o lite där.
Jag hade med mej buren så när hon härjat ett tag så fick hon krypa in o sova lite... Man måste ju ladda batterierna när man är så liten tös som hon är!!

Vi var väl hemma vid 23-tiden och jag var lite orolig över magen eftersom den kvicka lilla hundrackaren lyckats sno åt sig två pappersformar till bullar o innan man hann säga "loss" så hade hon svalt dom!
Men peppar peppar så verkar det inte vara några problem =)

Idag fick Kaktus hälsa på hos Anders vid halv 8 på morgonen för jag och My skulle på utställning i Tånga Hed. Det var väldigt fint väder och en trevlig utställning.
Stannade kvar o kollade på alla fina staffar. Grattis till alla som placerade sig =)
Sen har vi varit o hälsat på i Partille o fått träffa Catharinas otroligt charmiga lille nytillskott.
Väldigt lik sin pappa må jag säga!!
Hår på skallen också, en liten personlighet redan!
Kaktus fick träffa Paraxflocken genom grinden och sen leka med (bli översprungen) av Ester. Men hon är en liten kaxig en den här lilla, det dröjer nog inte länge innan hon börjar ta sig ton ordentligt!

Vi skulle klippa klorna när vi kom hem ikväll och precis när jag ska klippa en liten en på vänster fram så smäller ngn igen dörren ute i trappuppgången och hon rycker till vilket resulterar att jag klipper henne i pulpan. Men hon gav inte ett ljud ifrån sig vilket gjorde att jag inte märkte någonting förrän jag såg att det var blod på mina byxor.
Hon verkade dock inte lida något nämnvärt av det, direkt började hon gnaga på sitt grisöra och nu ligger hon bakom min kudde o snusar.
Man känner sig sjukt elak bara!!

Imorgon ska vi åka spårvagn för första gången. Ska se hur det går..
En eller ett par hållplatser i taget tänkte jag, sen hem igen.

Förresten, åååhh, va ja längtar tills hon fyller 4 månader så man kan pröva på att ställa henne!
Lägger upp lite bilder från helgens äventyr!
Tack så hemskt mycket My för att du finns och är du!

nosa, nosa, nosa, nosa!!!


spanar...


liten hund i stora skogen



här under måste man nosa varje gång man går ut


nosar lite till här då...


kaktus gör entré/succé på grillfesten(obs! det var skogshuggar-tema, därav alla lösmustascher)


kaktus tar en tupplur i buren


kaktus o jag myser lite


sen somnade skrutt igen och jag fick äran att umgås lite me tant Milda... fina vovven <3


Imorgon är det en ny vecka!!
Hörs då =)


Kommentarer
Postat av: ank

tja, va liten hon är. Skall hon verkligen vara så liten? Matar du den? Man måste mata dem Empa! Annars växer de inte, det vet du väl?

Ärts säger iaf att han kanske kan hälsa på den för att den inte ser så arg ut. Men vi vet ju båda två att han kommer springa som en gasell om hon vill hälsa på honom...

2009-05-10 @ 23:51:45
Postat av: Hanna

Vad fin hon blev med det nya halsbandet. Bra val! puss Sis

2009-05-11 @ 15:35:09
URL: http://hannamarianeelimajonsson.blogg.se/
Postat av: Bella

Saknar hon ett öra ;) så har jag det :D!!

2009-05-13 @ 11:41:26
URL: http://isabelfredrika.blogg.se/
Postat av: Hanna

Och jag har ett med haha! Hittade ett i bilen =)

2009-05-16 @ 19:46:15
URL: http://hannamarianeelimajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0