7juni - kaktus 3 månader!!!

Grattis mattes underbara lilla skatt och grattis till resten av Abba-kullen på tremånaders dagen!! =)

Det har gått ett par dagar sedan sist. Har varit mycket roligt som hänt.
I tisdags kväll så var jag ute och firade en vän som fyllde år. Kaktus var hos Anders ett par timmar men jag var hemma vid 11 så det var ingen större fest direkt.

Det har varit lagom varmt sen dess, vi har varit ute o njutit av vädret och det är skönt att inte gå runt med rinnande ögon och nysa ca 500gr/dag!
I onsdags var det inventering på jobbet som gällde så Kaktus fick åka med in till stan och hänga på Kajskjul medans Erik och jag jobbade. Hon skötte sig klanderfritt!! Älskad av alla är hon, man får mota bort dom med en pinne, hahaha!!!
Hon låg på sin filt me ett tuggben och lite leksaker och hade det ganska bra trots att vad som skulle bli 3h jobb blev 7h jobb typ.
På kvällen var hon som väntat heeeelt slut. Farzana kom över och vi kollade på film och hade det trevligt!
Torsdagen bestod av ensamträning för lillskruttan, pappa kom och hämtade mej, vi åkte och kikade på ny dator till mej, den här håller ju på att totalkrascha så varje bild jag lägger in säkerhetskopieras nu. Ungefär två timmar var vi borta och Kaktus hade inte gjort inne när jag kom hem utan låg i sin bur och gnagde på sitt ben =)
Duktig tjej!!!!!!!

I fredags var Catharina här på lunch med sin söta lilla pojke.
Vi tejpade även öronen på lillan så nu hoppas vi att dom lägger sig lite.
På kvällen jobbade jag men innan det så gick jag och Kaktus på middag hos Farzana och fick UNDERBART GOD hemlagad indisk mat! Fantastiskt och det var med ganska sega fötter jag lämnade Kaktus där och drog mej till jobbet som denna kväll var studentfest för 900 galna kids!
Kan ju säga att mina öron ringde rätt rejält när jag kom hem, trots öronproppar..
Jaja, man var ju likadan en gång. Väldigt väldigt mycket att göra så jag ver rejält trött när jag var påväg hem vid halv 6 på morgonen.
När jag var påväg hem så ringde Farzana och mådde inte så bra så jag hämtade Kaktus, såååå bra att det endast är 200 meter emellan oss, smidigare går det inte att ha det!
Jag var inte så överlycklig när jag la mej i sängen 06 och tänkte på att jag förmodligen skulle få ca 2h sömn innan hon skulle vakna igen men peppar peppar så sov lille (med en kissepaus vid 8) till kvart över 12!!! Gissa vem som var överlycklig för det?????

Vi åkte till Frölunda igår kväll för att Kaktus skulle få röja runt i den stora väldigt fina rastgården med Speedway, och SOM dom röjde!!! My och jag skrattade så vi vek oss och det blev så himla roliga kort!
Spidde fick årets bullfnatt och satan att vi inte hade filmkamera för det var verkligen one in a million!!! Han är underbar killen.
Kort sagt, dom hade skitkul!!
Två trötta hundar och en timme senare satt vi hemma hos My och Speedway, Milda och Marcus i soffan, hundarna slappade, vi åt ost och kollade på film. Milda accepterade Kaktus mycket bättre än förväntat och jag var så glad.
Känns verkligen så bra att det gick bra igår för Milda är och kommer alltid ha en extra stor plats i mitt hjärta och att inte kunna ha min egen skatt i samma rum vore verkligen skitjobbigt!
Men det gick som sagt bra och när allt var som bäst så ringer de från mitt jobb och frågar om jag vet om att jag ska jobba nattpasset 00-05??
Nej, det visste jag ju inte och det är fortfarande ett mysterium varför mitt namn stod på det där schemat igår men det var bara att ringa Farzana och fråga om Kaktus kunde få komma dit över natten. Och som vanligt så var hon en klippa som bara sa att javisst, kom bara.
Veckans andra guldmedalj går till My, alltid My, min My, som utan ett ord sket i att dricka ett glas gott vin för att kunna köra mej över hela stan och lämna Kaktus, byta kläder och sen skjussa in mej till jobbet i tid!!!
Jag vet inte vad jag hade gjort utan dej!!! Du är helt fantastisk!

Jobbade då till 05, hem och sova innan det var dags att gå upp 07.00 för att åka till Vänersborg på utställning. Speedways tredje och Esters andra.
Speedway blev BIR valp me HP och Ester BIM valp med HP!!! Grattis!
Adde sladde ställdes också, 2öhkl, opl bhkl. Han var i toppform och han förtjänade faktiskt så mycket bättre än det resultatet!!
Var hemma vid 4, sjukt trött. Kaktus kom hem från stan vid 5 där hon varit och miljötränat med Farzana och sedan dess så har det varit full rulle som vanligt så nu ska vi gå och lägga oss.
Jag är så trött att det bara snurrar i huvudet. Nästa gång jag ska på utställning ska jag INTE jobba kvällen innan och framförallt INTE sova 1,5h och tro att det räcker!

Men, imorgon är en annan dag. Då blir det bättre =)
Jag har absolut ingen ork kvar ikväll men jag lovar att imorgon kommer det massa bilder från rastgården, utställningen och lite annat!

Nathalie, jag har försökt ta en bra stå/helbild på henne men det är lite svårt.. Fortsätter försöka.. Som sagt, det är bara att sno från min photobucket om/när det kommer ngt du vill ha =)
Catharina, tack för ännu en trevlig bilfärd och god lunch och nästa gång så tar han certet!!
My, grattis till Spiddes fina resultat! Ni är sååå värda det!
Slutligen, Farzana, du fattar inte hur mycket det betyder för mej att jag kan känna mej trygg när jag lämnar Kaktus hos dej. Du bryr dej verkligen om henne och det känns otroligt skönt att ha dej som hundvakt. Du har ställt upp i vått o torrt hittills
med kort och ibland ingen varsel och att få uppdateringar om hur hon har det gör det väldigt enkelt för mej.
Tusen tusen tack!!

Godnatt!

ps. sveriges landslag suger!! pinsamt... ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0