30 juni

Bjussar på några bilder från igår. Bella kom nämligen och hämtade mej och Kaktus på kvällen för en tur till havet. Sjukt skönt att komma ut och känna vinden och höra ljudet av vågor.

Shit! Nu när jag skriver detta fick Kaktus sjukaste bullfnattet och springer runt mej och ner från soffan och upp i andra hörnet och runt mej och ner från soffan och upp igen. Hon brukar inte kunna hoppa upp i soffan själv annars så... Lillan börjar bli större...
Glömde också skriva i förra inlägget att jag inte nöjde mej med halsband och koppelköpet utan tog mej till Zookompaniet i söndags innan valpkursen och köpte en ny bädd, massa olika ben och tuggrejer också. Snacka om bortskämd hund.

Idag har lillan varit ensam hemma i 4 hela timmar när jag var först och åt lunch och sedan hos Catharina och drack kaffe och sedan på lite ärenden till banken, apoteket och sånt.
Inte den minsta kissefläck när jag kom hem!! Duktiga tjejen....
Hon var väl helt utslagen av värmen. Hade det inte varit typ 400 grader varmt så hade hon fått följa med ut idag.

Köpte ett parasoll till balkongen så hon ska kunna ligga där på dagarna. I skuggan, så d fläktar lite på henne...
Dessutom köpte jag Frontline idag till henne så nu är hon skyddad mot fästingar!
Sist men inte minst så köpte jag lyxigaste fällstolen EVER!! 300:- på Jysk.. Men jävlar så bekväm...
Rasspecialen nästa!


fläktar skönt vid havet


oträttvisa matte hade picnic... kaktus fick inte smaka.... fast hon gjorde tappra försök...


njuter...


tjejen som hunnit fylla 16 veckor redan...


kaktus kollar in andras beach 2009 form...


ååhh, en pinne, så otroligt gott!!


en VÄLDIGT orättvis bild av Göteborgs fantastiska skärgård...


när vi kom hem kröp Kaktus till mattes förtjusning upp på sin nya bädd o gottade sig lite...


trött o varm tjej...

Jo, förresten! Igår kväll när vi gick och la oss kollade jag över henne efter fästingar och sådär och upptäckte att hon redan har tappat tre av sina framtänder, två på överkäken och en på underkäken.. Det förklarar ju varför hon blivit så himla bitgalen senaste veckorna. Jag som trott att hon bara ätit kasst pga av värmen. Lilla skruttan!!
Hoppas hoppas hoppas nu tänderna sätter sig bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja två av de tappade tänderna sitter i Staffs öra. Fem tiden imon då =)

2009-06-30 @ 21:32:54
URL: http://hannamarianeelimajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0