29 juni

Ett par dagar sen sist då.
Har fått klagomål =))

Jag har varit på jobbet hela helgen, dvs onsdag natt till lördag natt. Det var dansbandsfestival på Kajskjul och det vaer väldigt trevligt!
Bra med dricks och faktiskt om man bortser från att dom såg ut som att dom krupit fram från under en sten så väldigt trevliga gäster...
Det har varit otroligt varmt... då menar jag HELT OTROLIGT VARMT!!! Kaktus har mest velat ligga o sova eller kravla i gräset, antar att det är svalare.
Hon var hos min syster i onsdags och det gick som jag fattade det bra fram tills torsdag morgon då hon lyckades med konststycket att bita systers sambo i örat så han fick åka till akuten! Lilla jäkla hundmonster... Som tur var var det ingen större fara.
Bilder från det nedan:







Lite bilder från syster yster!
Tack för att du tog så bra hand om min skatt =)
På onsdag kör vi igen ;)

Kaktus har även badat i havet för första gången denna helgen! Tyvärr kunde jag inte vara med själv eftersom jag jobbar men Farzana berättade att hon bara hade sprungit rakt ut efter en boll som några barn hade lekt med. Hon hade gått runt lite i vatten upp till magen och sedan hade hon fått duscha i sötvattensduschen. Det hade hon dock inte tyckt om.. Lite frusen blev hon sedan nedbäddad i handdukar och ompysslad som en liten prinsessa så hon har inte lidit någon nöd precis.
Jag har hämtat henne efter jobbet varje natt, klarar typ inte att sova utan henne.
Bilder på Kaktus första bad finns men på Farzanas så dom får vänta lite.

I lördags tog jag mej upp efter typ 4.5 timmars sömn och åkte med Catharina, Ester och Adde på utställning i Borås.
Vi var rädda att det skulle bli kokhett men det fläktade faktiskt lite så vi var väldigt glada för det.
Ester blev 4e juniortik och Adde kom på 3e plats i öhkl. Väldigt fina kritiker med fraser som: very good temprament, moves well, well shown..
Jag spårade ut och köpte ett halsband och koppel till Kaktus, som för övrigt fyllde 16 veckor, för 800spänn!!! Det är dock otroligt fint, bild kommer senare ikväll.
Hon blev så snygg.
Sen när jag kom hem så hämtade jag Kaktus från Anders och vi tränade lite gå fint i koppel, stanna och stå i dungen och på gatan utanför innan Farzana kom och hämtade henne och jag åkte till jobbet för ännu en kväll med dansband, 1500 gäster och 300gradig värme i baren. Fantastiskt.......inte.........

Söndagen är ju valpkursdag för oss. Denna 3e gång så var det föreläsning så kaktus fick stanna hemma. Det klarade hon galant och jag kunde koncentrera mej på föreläsningen som varade i två timmar men kändes som 20 minuter. Han är fantastisk Nalle som tillsammans med sin fru Anneli anordnar kurserna där på Kvibergs Hundskola.
Handlade mycket om ledarskap, kontaktövningar, ska man låta sin hund hälsa på andra hundar, dra i koppel, utfall mot andra hundar, mental träning, aktivering och sånt. Mycket intressant.

Efter valpkursen åkte jag hem, rastade Kaktus, hämtade pappa vid båten och fick skjuss hem.
På kvällen var Kaktus och jag hos Farzana, åt indisk mat, drack vin och hade lite avskedsfest för idag åkte hon, hennes sambo och deras vän Josefin till Kroatien i en månad.
Blir lite puzzlande för mej här nu med jobb när min fantastiska extramatte till Kaktus inte kommer vara hemma men det ordnar sig.
Syster har ju redan varit en ängel och erbjudit sig att ta henne onsd-torsd denna veckan.

Så nu blir det slappning måndag-tisdag. Onsdag, torsdag jobb och sedan på fredag bär det av upp till Catharina och Kristers stuga i Eskilstuna och sen är det lördag och RASSSPECIALEN!!!
Tiden går så fort.

Lite bilder från gårdagens runda i dungen:






när vi kom upp i dungen häromdagen hade någon ställt en bänk där! så fint gjort...




översta balkongen är min och kaktus...


28 grader varmt o efter bullfnatt blir man törstig

Lejter dudes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0