23juni

Oj vilken fantastisk sommardag vi har haft idag.
Gårdagen var rätt lugn, Kaktus fick ensamträning när matte åkte in till stan på dagen och fikade med Farzana och Josefine. Underligt att känna sig som en människa och inte en matte =)
Duktiga tjejen var ensam i 2,5 timmar utan några missöden, inte ens en liten kissfläck när jag kom hem!

På kvällen så var vi bägge, speciellt Kaktus, inbjudna till min bar-kollega Kalle som fylld år. Kaktus umgicks med mina arbetskamrater och var som vanligt i fokus hela kvällen. Dock åkte vi hem ganska tidigt för lillan blev trött och hennes pinsamma matte blev lite berusad, pinsamt nog....

idag blev vi upplockade av Emma vid 1-tiden och sedan bar det av ut till Hovås där vi först tog en promenad vid havet, dock inte nere vid vattnet på stranden för det var smockfullt med människor och man får inte ha hundar där nu på sommaren.
Ganska förståeligt.
Det var dock väldigt varmt både för Kaktus och Emmas pojkvän Oskars kungspudel Sune som också var med så efter en stund åkte vi hem och la oss i skuggan på Oskars tomt. Fantastiskt hur mycket man kan sakna en trädgård när man inte har en.
Kaktus härjade, drack vatten, härjade, drack vatten och härjade lite till!
Sune var allt lite nyfiken på henne men såfort hon kom i närheten så sa han ifrån men när hon sprang åt andra hållet var han där o viftade på svansen. Velpelle.
Det gick dock att ha dom lösa bägge två utan problem, hon grejade med sitt och Sune låg och softade mesta delen av tiden.
Vi grillade och hade trevligt hela eftermiddagen och sedan skjussade Emma och Oskar oss hem.
Nu ligger hon och snusar bredvid mej, helt slut efter en hel dag i solen och lek på gräsmattan!!
Jag ska bara ladda upp bilderna och sedan ska jag hem till Farzana och låna hennes mobilladdare för Kaktus har tuggat på laddare nr.3 så den fungerar inte längre.. Hundjäkel =P
Kaktus får allt stanna hemma resten av kvällen, hon har härjat klart för idag!
Bildkavalkad nedanför!!!!


Kaktus hälsar på Sune


Skruttan på språng!!



Sune softade...


Kaktus och jag myser i solen...


favvosyssla: käka gräs


Sune vågade sig fram...


spanar på fåglarna


mmm.....


försök till lek med Sune


min skatt....


kaktus efter typ 7 timmars röj!


jag klagade inte...

Sammanfattningsvis: vi har haft en fantastisk kväll!!
Tack Emma och Oskar för hämtning och skjuss hem och grillning!
Vi gör om det snart =))

p.s. jag har ÄNTLIGEN hittat en tejp som fungerar på hennes öron... ska nog få fason på dem, skam den som ger sig ;)
d.s.

Kommentarer
Postat av: Catharina

Hemskt vad du e ute och far! Arbetet var bra igår?

2009-06-25 @ 07:00:47
URL: http://www.parax.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0