1juni

Herregud vilken hetta det har varit de senaste dagarna!!
Vi har varit ute väldigt sparsamt på dagarna och lite längre på kvällarna. Skönt har vi tyckt bägge två =)
I fredags så var Kaktus hos Farzana för första gången och det gick precis så bra som jag hade tänkt mej.
Jag och My gick ut och unnade oss en goood middag, ett par glas bubbel. Fick kanske tre uppdateringar under kvällen om kaktus förehavanden och detta bidrog till min kvarstående känsla av att jag valt sååå rätt tjej till min skatt!

Lördagen var stekhet och spenderades ute i min väns stora trädgård då hennes 4mån gamla lilltös skulle ha namnceremoni.
Många gamla vänner och god tårta och en stooooor gräsmatta för Kaktus att härja på. Det gillade hon ska jag säga..
Efter den fina ceremonin så åkte vi hem till våra vänner och åt thaimat och slappade lite medans deras 1åring och två innekatter turades om att underhålla en allt tröttare Kaktus.
Jag kan ju säga att det sovs vääääldigt gott den natten =)
Igår slog min pollenallergi till som en slägga i huvudet och trots tabletter, näs- och ögondroppar så låg jag som utslagen och Kaktus fick nöja sig med korta turer i dungen. Jag nös nog 150 gånger igår och ögonen bara rann.
Ni som inte är pollenallergiker; lyckostar!!!!

Idag var det dags för 12veckors vaccinationen för lillskruttan.
Vi hade bett om en tid på förmiddagen så att det inte skulle vara så otroligt hett att ta vagnen in till stan men redan klockan 9 så rann svetten på oss. Det var skööönt att hoppa av i stan och komma in i en luftkondtionerad lokal.
Kaktus var så duktig hos vetten, sa inte pip när hon fick sprutan och idag vägde hon 5.3 kg. Fick höra att hon var i toppform så matte var stolt som en tupp =)
Sen åkte vi hem igen. Vaaaaaarmt på vagnen och vi var varma och trött bägge två när vi kom hem och somnade på soffan.
Resten av dagen gick i ganska långsamt tempo, vi tog ett par rundor i dungen, och ett par tupplurar på soffan. Min pollenmedicin gör verkligen mej sååå trött. Jobbigt de här två veckorna det är såhär.
Nu ikväll så har Kaktus varit ett par timmar hos Farzana för min syster och jag åkte in till mamma då vi inte hade möjlighet att göra det igår. Hon har inte träffat Kaktus än men jag kände att en tur/retur till stan kunde räcka idag då termometern visade 27grader 6 på kvällen!!!

Nu har värmen lagt sig lite, Kaktus snarkar vid mina fötter och jag kollar på "Runaway Bride" på tv. Väldigt väldigt dålig men bra tisdfördriv
Lägger in några bilder idag men det kommer fler imorn, jag lovar!!

kaktus e världens sötaste... speciellt när vi myser i soffan


som utlovat: kort på Kaktus förödelse i sovrummet (hålet är väl 5x8cm ungefär)


Kaktus sitter och surar under bordet på balkongen

Det var allt för idag!
Vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Bella

Fint hål, hur fan har hon lyckats med det .. ?! =/

2009-06-04 @ 11:42:52
URL: http://isabelfredrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0