14juni

Hejsan!!
Vilken vecka jag har haft!
Har legat med väldigt hög feber sedan jag skrev mitt senaste inlägg så jag har inte tagit ett enda kort på min lilla tjej eller gjort ngt speciellt med henne. Men som vanligt rycker min fantastiska Farzana in och aktiverar, avlastar och bara är bäst!!!!

Men lite har hänt. Igår så var kaktus med Farzana ute vid kusten och härjade i hennes föräldrars inhägnade trädgård. Tydligen finns det på film så jag ska be att få den så kanske den kommer upp här.
Sen på kvällen så var vi bara hemma och slappade och jag kan säga att lillan sov extremt gott då.

Idag har också varit full rulle. Fick låna pappas bil igår och vi for och köpte mera mat, lite godis och sånt på förmiddagen innan vi tog en liten promenad och sedan var det upp till angered som gällde för idag var det vår första gång på valpkursen!
10 valpar och en 1åring var vi på kursen och det gick verkligen jättebra för oss =)
Vi har ju tränat på ögonkontakt sedan dag 1 samt senaste två veckorna även på att gå fint i koppel samt att göra "u-svängen" så vi hade inga problem där inte, skönt att få en bra start och jag blev väldigt stolt när vi fick beröm för att hon hade fin ögonkontakt och var så duktig, även om dom säkert säger det till alla =))

Packade in mej och ven väldigt trött liten hund i bilen och åkte till My på en snabb kaffe innan en ännu tröttare hund och en nu väldigt trött Emelie skulle på middag hos pappa för att fira min syster som fyller år imorgon.
Kaktus härjade lite till fast hon egentligen inte orkade så nu ligger hon och TOKSNARKAR bredvid mej.
Sötaste!!!

Imorn bär det av till Visby för min del och Kaktus kommer vara hos Farzana.
Jag kommer hem på onsdag igen och då lovar jag att faktiskt ta lite bilder på Kaktustjejen.
Vägde henne idag och hon väger 6.5kg och är 28cm hög!(Viss reservation för amatörmätning)
Stora tjejen...

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0