6 juli

Jaa, var ska jag börja???

Med förra veckan kanske.... Den var lugn. Onsdag och torsdag jobbade jag och Kaktus var först en natt hos min syster, denna gången utan akutbesök och en natt hos Marcus och My där hon ännu en gång badade! Det är då fasen att jag alltid ska vara på jobbet när hon badar! Inga kort tog dom heller...

Helgen då. Rasspecialen!!!!

Lämnade ett tok-varmt Göteborg vid 18tiden på fredag kväll. Körde samtidigt med Catharina o Krister så att vi skulle hitta när vi väl kom till eskilstuna.
Kaktus låg i buren i bagaget och sa i princip inte ett knäpp på hela resan... Duktiga tjejen.
Vi stannade i Mariestad för matpaus samt rastning av hundarna och sedan fortsatte resan.
Var väl framme och installerade i stugan vid 23.
Ett par mackor senare låg Kaktus, Milda, Speedway, My, Marcus och jag o myste till ljudet av ösregn och åska. Kaktus reagerade knappt på åskan, trots att vi trodde att den slagit ner i närheten minst tre gånger så mycket lät det och hela stugan skakade...


Tidig morgon vid 7 var det upp som gällde. Packa in alla 6 hundarna, 5 människor, burar, mat, leksaker, tält, vatten, koppel, stolar och allt annat i två bilar och iväg till Västerås där själva utställningen skulle vara.
Packa ur bilar, sätta upptält, stoppa in hundar i burar, fälla upp stolar, köpa program, titta i stånden, köpa kaffe, ANDAS...
Vädret va halvmulet till en början men sen sprack det upp ordentligt och det blev tokvarmt... Stackars hundar. Det var vaaarmt.

Kaktus fick träffa två av sina systrar, sin mamma, sin gammelmatte Nathalie, sin halvbror Orville och en hel del andra människor som inte kunde låta bli henne.. Hon skötte sig exemplariskt och det var inte mycket gnäll trots att hon spenderade nästan hela dagen i buren.
Själv brukar jag ju åka på uppgiften att skriva ner alla placeringar när jag är på utställning. Detta för att jag hittills inte haft en hund att ställa själv och förrän igår inte ens haft med henne. Men i lördags var det helt omöjligt. Så mycket hundar och hålla reda på ;)
När BIR&BIM va klart så började det regna och då gav vi upp. Hungriga och trötta åkte vi tillbaka till Eskilstuna, eldade igång grillen och hade en sjukt trevlig kväll med mycket hundar som härjade på tomten och god mat, gott vin, mycket skratt.. Bästa sommarkvällen på länge =)

Söndagen gick åt till att sova ut, låta hundarna springa tills benen nästan gick av och en liten fotosession. Vi spelade även "Den försvunna Diamanten" och jag hittade diamanten men blev snuvad på vinsten av Catharina, det lilla aset!!!!!!
Jaja, jag kommer över det....kanske..... Åkte hemåt vid 3 tiden i sakta mak med lite pit-stops för tankning, mat, rastning och så. Var väl hemma vid halv 9 tror jag. Kaktus var HELT slut efter tre dagar me toklek så hon sov som en stock hela vägen hem.

För att sammanfatta har det varit en helt otrolig helg, bilderna gör det verkligen inte rättvisa.

Idag har Kaktus och jag bara varit.. Tränat på ligg och ligg kvar i dungen, gått en promenad till torget och slappat i soffan.
Jag var iväg en timme lite drygt på lunch med min vän Emma som fyllde år idag men annars har det varit hon och jag...
Skönt för oss båda med lite lugn och ro om jag ska vara ärlig...
Köpte ett halsband till kaktus med staffekringlor och skogsgrön fleece i strl small men det var fortfarande för litet. Synd men hon växer ju i det om några veckor.
Hörntänderna har börjat titta fram här så matlusten är väl inte på topp direkt men det går väl också över snart =)
Ska ladda upp massvis me bilder så nu får det vara bra me text för idag...


kaktus spanar


showteamet =P


Nathalie med Lillith (Harrystaffs Golden Gallardo)


Catharina me Ester (Dinah-Mite Fanta) och Ida med Iza (Giwido's Close to Perfection) som är Kaktus halvsyster och halvmoster på samma gång


Kaktus i sin bur, ingen tvekan om vem som bor där iaf =) tack my för den fina skylten!!!!


Kaktus halvbror Nitro (Giwido's Damn it's a Quatila)


Ännu en halvbror, Orville (Cometstaff Cucoloris)

Kaktus me syrran Kokkos... Kaktus till vänster...

Kokkos va glad


Kaktus andra syster Twiggy får hälsa på Adde Sladde


Gruppfoto: Kokkos, Twiggy och Kaktus


Twiggy


Kokkos


Twiggy utställningstränar


snygga pappa Archie!!!! (Arnhem Archivist at Ramblix)


Snygg OCH mysig...


det var varmt tyckte Archie


Så var det dags för snygga mamma Isolde (Giwido's Angel in Red)


Kaktus mormor Doris (Zican's XC- Bee)


En bonusbild på Kaktus 17 veckor gammal och världens absolut finaste vovve!!!


Försök till gruppbild
My med:
1. Speedway (Royal Swe Staff Tiger-Steel)
2. Milda (Abbey Ii)
Catharina med:
3. Ester (Dinah-Mite Fanta)
Marcus med:
4. Kaktus (Evanescence's She's My Kind Of Girl)
Krister med:
5. Adde (Shodieguns Sycorax)
6. Onzi (Shodieguns Stelpa)


Finns typ 300 bilder på alla hundarna när dom leker...
Men jag orkar inte allt idag, får dela upp det lite så dom kommer imorn..

Avslutar med tack:
Marcus och My för att ni är bäst, att vi hade en trevlig resa upp och ner, att vi alltid har roligt va vi än gör.
Catharina och Krister för att ni fixade boende och stod ut me oss i två dagar
Sonja och Rune för att vi fick bo i deras stuga.
Min syster för att hon ringde på fyllan bara för att fråga hur det var med Kaktus för att hon saknade henne så mycket
Slutligen Nathalie för att du valde mej ur högen med spekulanter till valpköpare, hon är så älskad!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0