24 juli

Sköna dagar för Kaktus och mej. Förutom i onsdags, då regnade det HEEEEELA dagen...
Vi var ju hos Emma och hennes mamma i tisdags. Det var ganska okej väder och vi hängde i trädgården samt gick en promenad i skogen på ungefär en timme. Kaktus sprang som en jävla tok och hela kvällen spenderades i horisontellt läge sen. Roligt att se hur glad hon blev när hon fick springa som en dåre.

glädjefnatt!!!


stooor tunna me vatten, måste kollas in...




spana spana spana


rulla sig i gräset är också skönt!!!

Onsdagen var som sagt väldigt lugn... Det regnade mesta delen av tiden och vi gick bara korta rundor i dungen för att göra toalett.
På kvällen kom min syster och hämtade henne och jag åkte in till stan och åt middag med Marie. Italiensk mat alltså... vilken lyx! Sen gick vi till Nef på sommarklubben och klockan hade hunnit bli 5 på morgonen innan jag var hemma. Fantastiskt trevlig kväll!!!
Syster skulle jobba rätt tidigt igår så vid 12 plockade jag upp Kaktus och åkte hem och sov ett par timmar till. Sen kom jag på att dom ju byggt en hundrastgård här i Kortedala så jag samlade ihop mej och Kaktus och promenerade ner till Citytorget för att leta reda på den.
Först fattade jag verkligen vart den låg någonstans men tillslut hittade vi den och vilken hundrastgård!!!!
Stooooor, gräs, vinbärsbuskar, bajspåsar, riktiga bänkar och bord, agilitybana light och så otroligt mysig!!! Jag var i sjunde himlen och Kaktus sprang runt överrlycklig och nosade än här och än där =))
Där kommer vi hänga mycket nu har jag bestämt!!
Den såg verkligen helt oanvänd ut, grymt!

liten hund i stor rastgård


som vanligt måste man provsmaka gräset...


dom fina bänkarna...


kaktus fattade inte riktigt grejen... men vänta bara..

Idag kom BrittMarie hit och sen åkte vi ut till Floda och har där spenderat en fantastisk dag i skogen. Jag plockade blåbär och lite kantareller och Kaktus badade i en bäck, åt blåbären jag plockade, sprang som en torped och hade det allmänt bra.
Nu sover hon som en stock och jag ska göra blåbärspaj!!
Imorn ska jag försöka locka hit Catharina med sina hundar så Kaktus kan få leka lite me Ester i rastgården!

Ha en trevlig helg!


hund i skog







såhär trött blir man om man är en liten tjej som varit på äventyr hela dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0