20 juli

Tjena!

De senaste dagarna har varit fulla me aktivitet.
Jobbade långpass med typ 40 graders värme i fredags. Kaktus umgicks med min syster.
Hämtade henne vid 5 på morgonen efter jobbet och jag kan säga att det var en VÄLDIGT trött Emelie som gick upp och satt igång sin dag vid 10 på förmiddagen... Sen var det ju full rulle fram tills kvällen då jag skulle jobba 00-05. Kaktus fick vara ensam hemma och det gick bra sånär som på två små missöden... En liten kissfläck och detta:
.....en söndertuggad OLÄST bok...jag får väl skylla mej själv som inte la den högre när jag gick.

Söndagen gick vi upp vid 10, tog en promenad och tränade lite på de vanliga grejerna och kvart över 1 var vi på plats på valpkursen för vårt avslutningsprov.
Kaktus skötte sig exemplariskt och jag var så stolt över henne...
Vi fick högsta poäng på alla moment och 5/5 i samspel.
Mycket nöjd matte!!!!!

Igår kväll var Kaktus och jag nere hos Paula, grannen och jag drack öl medans Kaktus lekte med katterna =))
Eller lekte och lekte, hon jagade dom och dom var vettskrämda. Trevlig kväll var det iaf när det lugnade ner sig lite.
Både valpkursen och sedan umgänget med katterna gjorde att hon var toktrött och sov till 11 idag.

Jag har idag varit ute me Kaktus mellan tok-regnskurarna, köpt en bur till bagaget på bilen-SUPERNÖJD med resultatet, varit på Ikea och köpt en palm som Kaktus hittills försökt äta upp tre gånger, alla tre gångerna med resultatet att jag blev galen och kastade ut henne me huvudet före i hallen... envis liten terrier det här ;)

Nu på kvällen slappar vi bara och laddar inför imorn då vi, förutsatt att det inte regnar ska åka på besök till min arbetskamrats mamma som bor i ett stort fint hus på landet. Kaktus ska få springa av sig lite och matte ska få plocka kantareller. Om det är tokfint väder tar vi en tur me båten och om jag har tur så grillas det säkert lite på kvällen.

Lägger in lite bilder jag tagit med mobilen senaste veckorna.
Bilder på mej och Kaktus från valpkursen kommer. Catharina ska bara lägga in dom på datorn och skicka dom som e bra =))


söt staffrumpa


sm i sovstil


kaktus gillar att ligga såhär, på datorn...hon e så söt...


wiieeeee!!! ny pipis!!!


såhär trötta var vi efter söndagens valpkurs...


tjejen...

Nu är vi trötta och ska sova
Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0