30 aug

Idag känns det som att tiden bara springer ifrån mej (oss)...

Jag har redan haft min lillskrutta i 3 månader och om en vecka fyller hon 6 månader.... snart dags för första löpet och sen rullar det bara på. Jag har verkligen tänkt att jag kommer uppskatta att ha en äldre hund för att man då kan promenera längre och liksom träna med fysiskt med henne men nu när jag tittar på henne så vill jag bara vrida tillbaka klockan till när hon var så ytte pytte liten att hon låg i skohyllan och hon var rädd för trapphuset och sådana saker.. Missförstå mej rätt, hon är underbart fin nu med och har en helt fantastisk personlighet!!! Men just valptiden som många tycker är så jobbig har jag bara tyckt varit helt underbar!
Nostalgiskt det blev nu.

Jaja, vi har haft en härlig vecka, jag och Kaktus!
Eller, ja från o med onsdagen då eftersom jag som sagt var ute o campade i början på veckan!
Vi har varit i rastgården och träffat ett helt gäng med staff/amstaff/pitbull hundar och blandningar och Kaktus hade hur kul som helst!! Tydligen så kommer många ägare med bull/terrier hundar till rastgården på kvällarna så vi ska väl försöka ta oss dit någon mer gång. Bra för Kaktus med sällskap och att få träffa lite äldre hundar som kan säga ifrån om hon blir för jobbig. Speedway och Ester är ju så himla snälla så hon får ju härja hur hon vill med dom...

Igår var vi och hälsade på i Frölunda och nyttjade deras rastgård och lekte med Spidde Pidd.. Han är så otroligt fin den hunden! Fantastiskt snäll och go... Det märks att han börjar bli vuxen nu för han markerar och nosar hellre än leker och är lite i spökåldern och häromkvällen när My och han var här så satt han och fnös på staffvis åt absolut ingenting i vardagsrummet...
Sötnöt!!!!

Jag ska uppdatera med bilder när jag får tagit några men jag har inte haft kameran med mej ut.
Kaktus och jag ska på utställning i Sofiero 12/9. Catharina och My ska också med. Det blir en trevlig tripp!
Sen anmälde jag till en inoff här i Göteborg, Partille. Alltid bra med övning både för mej och Kaktus!!!
Hoppas det går bra. Jag är nöjd med tänderna än så länge.... håller fortfarande andan litegrann...

Ha en skön söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0