26 aug

Uppdatering!!!

Jaa, vi hade vår premiär i utställningsringen i söndags. Jag var väldigt väldigt nervös och My och Catharina ska nog ha en eloge som stod ut med mitt nervösa beteende.
Kaktus gick valpklass 4-6 månader mot en enda annan hund: Joddrick's Supreme Ameya.
Vi kom på andra plats men hon skötte sig väldigt fint och vi fick en lysande kritik:

Utm. typ, vackert huvud, mkt bra uttryck, tångbett, utm hals och rygg, utm förbröst och bröstkorg, välvinklat bakställ, aningen tunn benstomme. Rör sig bra. Välvisad.

Domare var Erica Winberg och jag är som sagt väldigt nöjd med vår prestation.
Bildbevis:


"lätt" nervös Emelie


uppställning


nästa gång blir det kort koppel...


fina fina fina My och snygga Speedway som blev bästa hane 6-9!! Stort grattis!!


fina killen!

Jaa, det var allt från utställningen!
Kaktus var trött på söndag kväll vill jag lova. Jag med för den delen.

I måndags åkte jag ut och campade med Farzana och gänget och kom hem vid halv 10 igår så Kaktus var med min syster och hennes sambo över natten. Hon härjade på som vanligt och trivs ju som fisken i vattnet där.
Här hemma har vi idag varit i rastgården och träffat en drever/beagle/basset blandning som hette Izzie.
Hon var gullig men ville inte riktigt leka på samma sätt som Kaktus. Det var okej att springa omkring och jaga varann men såfort det vankades närkontakt ala staff så blev hon på dåligt humör... Hon var söt!!

Jag var och köpte ny säng i lördags. Det behövdes verkligen för den gamla var totalt kass för min rygg!
Den nya blev dock lite hög så Kaktus kommte inte riktigt upp i den än. Har ställt fram en pall framför så hon kan ta sig upp och ner i etapper. Får se om hon fattar hur hon ska göra =)

Som utlovat kommer här lite bilder på lillskruttan som jag tog förra veckan!












Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0