15 aug

Ja, nu har det gått ett tag igen!! Sorry, men det har inte hänt så speciellt mycket.

Jag har denna veckan jobbat väldigt mycket. Tisdag-lördag och har knappt sett kaktus känns det som =(
Jo, hon har sovit hemma varje natt o vi har spenderat åtminstone ett par timmar varje dag med varann men det är ändå för lite!!
Förra helgen var det nattpass som gällde för mej vilket innebar att Kaktus blev rastad på kvällen av dels Farzana och dels Josefin som bor här på min soffa en månad.
På måndagen så var sommarvädret tillbaka. Herregud så hett det var.. Kaktus hade en playdate med Paraxgänget i rastgården och Catharina och jag fotade. Bilder kommer nedan...

Tisdag var lugn som bara den.. lite slapping hemma o så men nu har allvaret börjat litegrann iom att papper och nummerlapp till Kaktus utställningsdebut 23 aug närmar sig med stormsteg. Eksemen är läkta men håret har ju inte växt ut, kommer väl ta ngn månad. Jag är nervös och det tränas för fullt här hemma på att stå still o bli pillad och klämd på. Hon är så duktig så!!!
Onsdag var också lugn. Jag jobbade dag och Kaktus var med Farzana tills min syster kom och hämtade henne för på kvällen så var jag ute och åt middag med mina arbetskamrater och sen på sommarklubben på Nef.
Det var en mycket trevlig kväll men jag tog det rätt lugnt eftersom jag skulle hämta Kaktus på förmiddagen på torsdag och därmed behövde vara körbar då.
Torsdag var vi i rastgården och härjade lite innan jag skulle till jobbet och sen var Kaktus med Farzana på kvällen.
Det är ju festival (Way out West) och Kulturkalas här i stan denna veckan och på mitt jobb (kajskjul 8) så har vi klubbspelningar som börjar när festivalområdet i slottskogen stänger!
Det var ungefär 1400 personer på jobbet i torsdags o igår. Räknar med minst lika många idag... Puuhh, säger jag bara..

Igår var jag vääääääldigt trött när ja gick upp vid 10.30 när Kaktus bestämde sig för att det var dags att börja dagen. Vi slappade dock rätt mycket i sängen och tränade på att gå fint samt de vanliga vardagskommandona. Lätt att glömma bort dom tycker jag men hon är duktig min tjej. Sen sov vi middag men det kändes ändå inte som att jag hade fått tillräckligt med sömn när jag åkte till jobbet.
Innan jobbet lämnade jag av min lilla skrutta hos syster yster som börjar bli en riktig rutin i Kaktus liv. Det känns bra. Don tar väldigt väl hand om min lilla tjej men hon blir kanske liiiite bortskämd... eller???
Jaja, det känns bra att ha henne hos familjen.

Idag har vi varit på Kvibergs marknad Kaktus och jag. Det var mycket folk, ljud och dofter och nu ligger en helt utslagen liten tjej bredvid mej här och sover. Det passar dock mej utmärkt för jag ska också ta mej några timmar till innan jag ska till jobbet. Kaktus ska vara hemma med Josefin och Farzana.

Jo, som ja skrev tidigare är det ju nästa söndag dags för Kaktus att göra debut i utställningsringen. Det är Västkustvalpen här i Göteborg och det är en officiell utställning iår. Jag är redan sjukt nervös. 17 staffar anämälda och Kaktus går in som första staff!!! Kommer väl kissa ner mej av nervositet innan. Tur att jag har mina trogna vapendragare My och Catharina med mej....

Imorn ska jag förhoppningsvis ut i skogen igen!! Svampen kan ju inte bara stå där! Tar med kameran om det inte ösregnar så ska ni få se på kort =)
Kaktus har också fått en present av matte senaste veckan: en knallgul bia-bädd!! Den är så j***a fin! Letade överallt efter en tills Catharina upplyste mej om att dom gick att beställa i typ vilken djuraffär som helst.

Nu står den i köket och ser mysig ut. Kaktus provlåg den lite innan men jag hann inte fota.

Bilder från lekdejten:


Kaktus o hennes kompis Ester


Finns mycket att nosa på..


fullt ös!


glädje!!!


Onzi!!!


hela "flocken"...


finaste Onzi...


Ester: jag har hittat ett hål här!
Kaktus: vänta, jag är påväg!!!


Kaktus: jaa, det var nog tur att du hämtade mej...det här ser allvarligt ut...
Ester: tror du??? va kan det va då????


Skitsamma!! LEEEEEEEEEEEEEEEK!!!!!!!


Wiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!


Trött -Check! Lycklig- Check!

Har mer bilder men hinner inte nu så dom kommer imorn...

Förresten, nu växer canarna så det knakar.. valptänderna på överkäken sitter kvar, är dock lite lösa.. men underkäkens valpisar rök när vi körde dragkamp med en handduk här hemma i torsdags. Ser bra ut...än så länge....vi jobbar på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0